26.10.10

127 Hours Later



Ok, so the other day I was lucky enough to get a ticket for an exclusive screening of "127 Hours" followed by a little bit of chitchat with director Danny Boyle. Although he didn't answer my question if there was going to be any follow-up to the horror franchise "28 Whatever Later" (two movies that I loooove), he did say some interesting stuff about his latest movie.

Ok, so the movie was awesome! I really liked it. I don't want to give a "cinematographer description" of the film, I don't like them. But well... I'll say a bit... the imagery is really nice (I really feel like a prepotent film student), you don't see much, as most of the movie takes place inside a canyon (Here's where I should add, "I learned that during my Appreciation & Understanding Films class"... ha!) . In the beginning you see a lot of different images, a contrast between the city life and suddenly the vast Utah desert. A lot of contrast between blue and orange, which catches the viewer's attention (for what they explained in the Q&A session), and something that according to Boyle wasn't intentional. Hey, what can you do? That's how the desert works! But the film actually pays a lot of emphasis on water, which Boyle said was an important element of the film.

However, the element I liked more about the film was the sound. Not the soundtrack (which is actually pretty good), but the sound editing. It helps the viewer put himself in the situation more easily. I know it sounds strange, but believe me, it works! I think this can be proved in what happens to be the climax of the story, the sound here works amazingly, as if you where hearing Mozart played live by Mozart himself (I know... stupid comparison).

But well, I won't give you much details as that would ruin the movie for you. Just go and see it! It is pretty entertaining and actually good. It is based on Aron Ralston true story. If you read his book, Between a Rock and a Hard Place, Boyle expressed he based the story only on the chapters he describes his situation while trapped inside the canyon.

Hope you watch it and enjoy it!

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Así que hace algunos días tuve la suerte de obtener un boleto para una proyección especial de la película "127 Hours", seguida por una simpática charla con el director Danny Boyle. Y aunque no me respondió mi pregunta sobre si habría la posibilidad de una nueva película en la franquicia de "Exterminio" (28 Days/Weeks Later"), una franquicia que AMO, si respondió algunas preguntas interesantes sobre su más reciente película.

Bueno, cómo comenzar?... Increíble. Eso es lo que pienso sobre esta película; una película que en verdad disfruté. La verdad no me gusta hacer descripciones "artísticas" de una película, pero bueno... ahí va (creo). Pues bueno... la fotografía en verdad me gusto mucho, tiene unos paisajes increíbles (me siento como un estudiante de cine que sólo busca presumir su "conocimiento" del arte jaja), aunque sólo es por un corto periodo de tiempo ya que la mayoría del tiempo el personaje está atrapado dentro de un cañón. Por este corto tiempo se muestra mucha imagen desértica, un fuerte contraste de naranja y azul, que al parecer llama mucho la atención de los espectadores (y no fue algo intencional según Boyle). Qué puedes hacer? Si grabas una película en el desierto no encontraras nada más. Pero lo que en verdad hizo a propósito Boyle fue darle un gran énfasis al agua (lo declaró en las preguntas y respuestas).

El elemento que más me gustó a mi fue el sonido. No el soundtrack de la película (que no está nada mal por cierto), pero la edición de sonido (ahí voy otra vez...). Especialmente en el clímax de la película, que hace que en verdad te sientas en la situación del protagonista.

Pero bueno, no daré muchos detalles de la película, para no arruinarla para ustedes. Sólo vayan a verla! En verdad no se arrepentirán. Está basada en la historia real de Aron Ralston. Si leyeron su libro, Between a Rock and a Hard Place, el director describió que basó la película solamente en los capítulos que hablan sobre la situación dentro del cañón.

Ojalá la vean y la disfruten!

He aquí, J. G. Ross.


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